Speciale dingen voor mijn valies

Er zijn enkele dingen die wij als normaal beschouwen, maar die aan de andere kant van de wereld amper of niet te vinden zijn of extreem duur zijn. De zaken die volgen zijn belangrijk voor mij en mogelijk niet van toepassing op jullie, maar als je googlet naar ‘packing for Korea’ vind je heel wat lijstjes met nog meer dingen die misschien voor jou belangrijker zijn.

Kleren: een eerste reden waarom dit moeilijk te vinden is: Aziaten hebben andere maten, andere lichaamsverhoudingen. Voor vrouwen: als je groter bent dan 173 cm (dat ben ik gelukkig al niet) of meer dan 54,5 kg weegt (dat is helaas wel bij mij van toepassing), wordt het moeilijk om kleren te vinden die goed zitten. Nu ga ik wel proberen een beetje te vermageren, omdat ik anders een gigantisch zware valies zal moeten maken. ๐Ÿ˜‰ Maar ik zal toch nog altijd meer wegen dan 54,5 kg, dat is mij net iets te mager! Volgens mij zal ik wel kleren kunnen vinden als ik iets meer weeg dan dat. ๐Ÿ˜€

Schoenen: voeten groter dan 245 mm (voor vrouwen), zijn ‘groot’. Schoenen vinden wordt dan een heus avontuur! Mijn voeten zijn net 245 mm, dus ik zal toch zien dat ik 2 paar schoenen mee heb voor de zekerheid! ๐Ÿ˜‰ (‘t is niet dat ik zo een schoenenmens ben, ik kan gerust een half jaar dezelfde schoenen dragen, dus geen probleem!)

Handdoeken: klinkt raar, niet? Mijn moeder is zo’n 10 jaar geleden naar Korea geweest en kwam terug met handdoeken als souvenir. De handdoeken waren klein, echt klein, wat waren wij verrast! De handdoekjes waren iets groter dan die kleine handdoekjes die wij hier hebben, ongeveer groot genoeg om net rond mijn haar te wikkelen. En daar zou ik dus mijzelf helemaal me moeten afdrogen? Ojee, laat ik toch maar handdoeken van thuis meedoen, lekker groot!

Deodorant: Koreanen en Japanners blijken amper te zweten (of hun zweet stinkt niet *jaloers!*), dus de deodorant die daar verkocht wordt is eerder ‘voor de show’ en zou dus niks helpen bij ons.

Tandpasta: de kwaliteit van tandpasta blijkt daar niet al te goed te zijn, en ik wil mijn tanden graag mooi wit, dus ik neem tandpasta van hier mee!

Honing: enorm duur in het verre oosten, en voor dit zoete goedje wil ik liever geen fortuinen betalen!

Kruiden: prijzen voor andere kruiden dan peper, zout en knoflook kunnen wel eens hoog oplopen. Ik heb graag wel eens dragon op mijn eten, dus beter meenemen dan. Even nog een hint: in ongeopende, originele verpakking meenemen, anders kan je wel eens in problemen geraken bij de douane. Probeer maar eens aan gebrekkig Engels sprekenden uit te leggen dat ‘t niet om drugs gaat.

Chocolade! Hoe kan ik 6 maanden overleven zonder echte Belgische chocolade? Callebaut mmmmm! ^^

Wc-papier of zakdoekjes: ja, publieke wc’s hebben vaak geen wc-papier, dus altijd zakdoekjes bij hebben is een goed plan.

Pijnstillers: er zijn zeker wel apotheken (์•ฝ –ย ‘yak’) in Seoul, op zowat elke hoek van de straat, maar het blijkt niet zo makkelijk te zijn iets als ‘pijnstiller’ uit te leggen, het is dus heel wat minder moeite om het van thuis mee te brengen.

Dit is zowat alles dat ik tot nu toe gevonden heb, suggesties zijn zeker welkom! Tegenspreken mag ook. ๐Ÿ˜‰

Leave a Reply

