Korea ’02

Heel lang geleden – in 2002 – is mijn moeder naar Korea geweest met de steltenlopers van Merchtem. Ze waren daar uitgenodigd om op te treden voor de Cave Expo in Samcheok, aan de oostkust van Zuid-Korea.

Samcheok Beaches (oosten van Korea)

Behalve optreden – ze hebben daar 3 weken vertoefd – voor de Expo, hebben ze natuurlijk ook de toerist uitgehangen. Zo zijn ze onder andere naar de DMZ geweest, en naar het strand en watervallen. Veel foto’s hebben ze daar wel getrokken. Nu ik naar Korea ga, heeft mijn moeder die foto’s aan mij gegeven, en terwijl ik ze aan het bewonderen was kreeg ik het idee deze plaatsen opnieuwe – 10 jaar later – te gaan bezoeken. Ik ben benieuwd hoeveel het daar in 10 jaar veranderd is! Het probleem is: iedereen is de plaatsnamen vergeten en ik heb dus geen enkel idee waar ik moet gaan zoeken… Het zou mij erg blij maken als iemand zou kunnen helpen met de plaatsen te vinden!

Old Korea Pictures

Update: aan de DMZ

Old Korea Pictures Old Korea Pictures Old Korea Pictures

Ik denk dat dit dan ook aan de DMZ is?

Old Korea Pictures

Update: zou dit Naksan Beach zijn?

Old Korea Pictures

Een markt in Samcheok:

Old Korea Pictures

UPDATE: zit dit Mureung Valley zijn?

Old Korea PicturesOld Korea PicturesOld Korea PicturesOld Korea PicturesOld Korea Pictures Old Korea PicturesOld Korea Pictures Old Korea PicturesOld Korea Pictures Old Korea PicturesOld Korea Pictures Old Korea PicturesOld Korea Pictures Old Korea PicturesOld Korea Pictures Old Korea Pictures

Ik vind die oude foto tof. Nu ja, zo oud zijn ze nu ook weer niet, maar ik bedoel foto’s uit het pre-digitale camera-tijdperk (hoe noemen ze die ook weer?)

Als iemand kan helpen met plaatsen, hulp is zeker welkom. 🙂

Leave a Reply

