En weer verandert het plan…

Deze keer niet omdat ik het zo gewild heb! Ik ging maandag naar de Ambassade van de Republiek Korea en ik kreeg het nieuws dat ik geen visum kan krijgen als ik niet aan een universiteit studeer. Ik kan niet begrijpen dat BestFriend mij dat nooit gezegd heeft, toen ik hen op de hoogte bracht kreeg ik dit als antwoord:

I have checked your class schedule. I found why your visa was rejected. I notified that you have applied class for four month.

The longest class you can take at BestFriend is 3-month with tourist visa.

One option I can give you is that you can take classes for 3 months. If you do, you should be able to get tourist visa.

Dit is dus belachelijk. Waarom hebben ze mij dat niet gezegd voor ik betaalde? Nu heb ik te veel betaald en krijg ik niet eens alles dat ik te veel betaalde terug. Niet eens het geld die twee maanden die ik te veel betaalde. Ik krijg maar een maand accommodatie terug, terwijl ik voor twee maanden te veel betaalde. Ik ben best boos op BestFriend omdat ze zo onprofessioneel en onwetend zijn geweest. Maar ik ben ook wel boos op mezelf, ik heb niet goed genoeg gecheckt of ik wel een visum kon krijgen hiervoor… Nu ja, denkt u ook niet dat ze mij dat hadden kunnen zeggen voor ik zoveel geld neertelde? Had ik dat geweten, had ik gewoon voor drie maanden naar Korea gegaan en maar een maand of zo naar een taalschool gegaan, als ik dan toch niet langer mag blijven. En nu zegt BestFriend mij ‘oh maar ik weet waarom ge geen visum kunt krijgen’ en ‘de langste cursus die bij BestFriend gaat duurt 3 maanden’…

Ik ben echt in de war en boos en ik weet niet goed wat doen nu, omdat ik echt veel geld kwijt ben. Elke keer dat ik nu iets aan BestFriend vraag, krijg ik een reactie als ‘if you have any questions, don’t hesitate to ask’ en dus gewoon mijn vragen onder tafel schuiven…

Leave a Reply

