Afwezigheid

Ik heb al enkele weken niets van mij laten horen, en zo zullen er nog een paar volgen. De reden? Vakantiewerk en herexamens!

Van 23 juli to 14 augustus heb ik gewerkt, een week voor inventaris en 2,5 weken als receptioniste, allebei bij een chemisch bedrijf genaamd A. Schulman Plastics. Dit bedrijf koopt plastic, voegt er eigenschappen (zoals hittebestendigheid of kleur) aan toe en verkoopt dit door. Je kan nu wel denken dat dit nogal stom is (wat ik al vaker gehoord heb), maar We compound your success! Met andere woorden: ze zijn erg belangrijk voor andere bedrijven hun succes. 😉

Hier volgt een schema van mijn examens:

23 augustus: Engels en Frans extra

Het is inderdaad vreemd dat ik een herexamen heb voor Engels, want zoals op mijn Engelstalige deel van mijn blog te lezen valt, mijn Engels is alles behalve slecht (niet fantastisch goed, maar grammaticaal en qua spelling toch redelijk goed). Het zit dus zo: de twee talen vormen één vak, en dit jaar werd beslist dat als je er voor het ene niet door was, je in totaal geen 10 kon halen (we hebben een 10 op 20 nodig om er door te zijn). Dus, hoe goed het ene ook is, als het andere net niet genoeg is ben je niet door. Dit was dus het geval bij mij; Engels was heel goed, maar voor Frans had ik net niet genoeg (een 8 of een 9, dus samen met Engels zou ik er normaal zeker door geweest zijn!) Belachelijk! Vorig jaar zeiden ze nog dat we voor dit vak moesten kiezen als we voor één van de twee goed waren, omdat de punten samen telden en het dus gemakkelijk zou zijn een 10 of meer te halen. Dit jaar niet dus… 😦

Ik moet taken maken voor beide talen, op de dag van het examen is er een korte discussie. Dat is alles, maar het vraagt dus heel wat voorbereiding.

24 augustus: Spaans

Ik faal steeds op Frans, dus Spaans is al helemaal niet gemakkelijk! Maar ik denk dat het deze keer wel zal lukken, zij die mij kennen weten wat vorige keer het probleem was. 😉

Ik moet een korte presentatie doen over een moeilijk onderwerp, gevolgd door een paar vragen over de lesinhoud en als schriftelijk deel een resumen en een woordenschatlijst.

30 augustus: Frans

Ja. Nog een examen Frans. Alsof eentje nog niet genoeg was. Maar serious, I hou echtig en techtig niet van Frans! En die docente is zo streng… Ik heb echt schrik voor dit examen, omdat ik voor Frans al ELKE KEER gebuisd ben in ‘t hoger, ik buisde dus op 7 van de 9 keren (vorig jaar had ik een andere docente die voor allebei mijn herexamens een 10 gaf, lucky!).

Ik moet een korte presentatie houden over Franse touroperators die reizen naar België aanbieden, dan een sollicitatie voor een organisatie die sekstoerisme wil tegengaan (alsof ik daar écht bij zou willen werken) genaamd ECPAT, en als schriftelijk gedeelte moet ik 2 pagina’s schrijven over mijn stage. Ja, die stage waar ik van heel de dag niets deed en waar ik dus ook nooit 2 pagina’s over kan leuteren. Het ziet er dus naar uit dat dit weer een buis wordt! (hopen op een 8!)

3 september: Kunst- en Cultuurgeschiedenis

‘t Is niet dat ik die lessen niet interessant vond hoor, maar waarom moet ik 15 culturen bestuderen die in de kern toch allemaal dezelfde kenmerken hebben? Maya, Inca, Azteken, dat ik die moet kennen dat kan ik goed begrijpen. Maar waarom Huazteken, Mixteken, Olmeken, Teotihuacan, Tolteken, Zapoteken, Chimu, Mochica, Chavin, El Tajin, Tihuanaco? Dat zijn er 12 te veel! Ze spelen allemaal een balspel om te bepalen wie er geofferd wordt, ze denken dat mensen offeren ervoor zorgt dat de goden weer blij zijn, ze bouwen enorme tempels en andere gebouwen waarvan we ons afvragen hoe ze dat ooit voor mekaar kregen, ze houden van tijgers. Serious. En dan is er de kunst en cultuur van China. Ja, China. Ik hou van China, China is leuk.

Ik moet een taak maken waarvan ik niet eens weet of ze moet gemaakt worden en wat ik dan juist moet doen en een schriftelijk examen met open vragen.

Zodus zodoende, zo zit het dus. Begin september ben ik er weer!

Leave a Reply

