Wat ik ga missen (2)

De vorige keer schreef ik over hoe ik mijn zus Sarah ga missen, deze keer heb ik het over twee dingen: mijn broer en Belgisch eten!

Mijn broer is meestal nogal irritant, maar ik zou toch niet zonder hem kunnen leven. Met mijn broer kan ik mij gek gedragen, als mensen ons zouden zien, zouden ze denken dat we gek zijn. Dat is zo. Ik denk dat het moeilijk uit te leggen is om welke reden juist dat hij zo fantastisch is, maar ik ga zeker zijn grappen en gekke uitspraken missen. Hij begrijp waarschijnlijk zelf niet hoe veel ik hem ga missen, maar dat maakt niet uit.

Een Cuberdon of een neuzeke. (photo credit: streekproduct.be)

Dan is er Belgisch eten. Oh Belgisch eten! Echt chocolade (denk vooral Callebaut en Côte d’Or), frieten, speculaas (Vermeiren is de beste, naar mijn mening), neuzekes (cuberdons), chocotoffs, peperkoek en nog zoveel meer! We hebben hier zo veel lekkere dingen die niet echt bekend zijn – wat wel spijtig is. Iedereen kent onze chocolade en on ze wafels, maar meer niet denk ik. Er is nog meer dan wat ik opgesomd heb, maar die dingen zijn niet zo belangrijk voor mij, zoals stoofvlees en vol-au-vent. Het eerste dat ik ga eten als ik terug in België ben? Frieten van ‘t Gouden Frietje in Sint-Amands! 😀 Ik hoop dat ik het Koreaans eten ook lekker vind natuurlijk!

Leave a Reply

