Parken, K-pop in Gangnam en 비(Rain) op Seoul Plaza

Zondag 7 oktober. Ontbijt met croissant, hoe zondags! 10u: Sinchonwaarts, alwaar we in een Japans restaurant gingen eten. Ik at tonkatsu, pork sirloin in een krokant jasje. Ik ben een fan en dat voor maar 6000 won!

Sinchon, Seoul

Om half 1 namen we de metro naar Yeouido Riverside Park, waar we de dag ervoor het vuurwerk zagen. Een mooi park, zeker omdat het temidden van een heel business district ligt. Erg aangenaam en heel groot. We hebben foto’s genomen, gewandeld en wat geluierd, het moet niet altijd zo actief zijn he. Toen we bij de information desk vroegen naar het dichtstbijzijnde metrostation, omdat we er zelf niet echt aan uitgeraakten, ontdekten we dat er zelfs bij de informatiedienst van een populaire hoofdstad amper Engels gesproken wordt! Dat was toch wel even een bummer hoor! Ze gaven ons enkele niet zo duidelijke aanwijzingen en we vonden het dus op eigen houtje.

Yeouido Park, Seoul

Yeouido Park, Seoul

Yeouido Park, Seoul

Yeouido Park, Seoul

Yeouido Park, Seoul

Yeouido Park, Seoul

Yeouido Park, Seoul

Yeouido Park, Seoul

We reden richting Banpo Hangang Park, dat moeilijk te vinden was. We moesten in een voetgangerstunnel, waar twee zijtunneltjes in waren, die blijkbaar naar het park leidden. Dit was nergens aangegeven, erg onduidelijk! Maar we hebben het uiteindelijk toch gevonden. Het park was zeker de moeite, maar stel u niet te veel groen voor… Het was eerder gras en beton, maar daarom niet minder gezellig. Het park heeft een mooi uitzicht over de Hanrivier, en Banpo Bridge heeft ook een speciale eigenschap. Elk uur is er namelijk een grote fountein te zien, het water komt uit de brug op het ritme van muziek. Wanneer het donker is worden hier allerlei lichten op geprojecteerd, waardoor de brug ook Rainbow Fountain Bridge genoemd wordt. Ik ga dit spektakel zeker eens bekijken wanneer ik in Seoul verblijf!

Banpo Hangang Park, Seoul

Banpo Bridge Park, Seoul

Banpo Bridge Park, Seoul

Banpo Bridge Park, Seoul

Banpo Hangang Park, Seoul

De parken hier zijn fantastisch, ik zou ze mee naar Belgie willen nemen! Zoals zovele andere dingen hier trouwens. Maar het beste deel van mijn dag moet nog komen…

Ik had op facebook gelezen dat er in Gangnam een optreden zou zijn met Super Junior, Girls’ Generation en TVXQ (of DBSK), dus we trokken richting Gangnam. We kwamen eerst in het verkeerde station uit, namen de metro dus nog eens en gingen in het juiste station op het geluid af. Er was volk, veel volk. Maar niet zoveel als bij het vuurwerk natuurlijk. Het was helemaal gratis, fantastisch toch! Ik had het concert van PSY moeten missen de week ervoor, dus dit maakte dat toch deels goed. Aangezien het al begonnen was tegen de tijd dat we aankwamen, stonden we vrij ver, maar er waren gelukkig schermen om alles op te volgen. De optredens duurden zo’n anderhalf uur en het was echt de moeite.

We keerden huiswaarts, waar ik aankwam tegen 22.15. Ik had enorm veel trappen gedaan die dag (metrostations hebben letterlijk veel ups en downs), want ik vertik het van de roltrap te nemen. Mijn kuiten hebben nog drie dagen pijn gedaan, maar ze beginnen gewoon te worden aan de vele trappen die ze van mij elke dag moeten beklimmen en afdalen!

Maandag 8 oktober: opstaan met K-pop op tv, hoe kon mijn eerste schooldag beter beginnen? Om 8.15 vetrok ik naar school, in de volle spits natuurlijk! Na school had ik met het Indonesische meisje afgesproken om een laptop te gaan kopen. We gingen naar Techno Mart en ik kocht een hp die mij vrij goedkoop leek. Achteraf bleek dat hij ongeveer dezelfde prijs had als in andere landen.

Het meisje zei dat er een festival was op Seoul Plaza dus namen we een metro naar daar. Er was een speciale gelegenheid aan de gang met veel legerdingen, maar we zagen een spandoek die zei dat om 18u 비 (Rain) zou optreden. We besloten even naar Anyang te gaan om mijn schoolboeken achter te laten die enorm veel begonnen te wegen. In het appartement namen we ook nog even een foto van het uitzicht -de Anyangcheon en omgeving. Onderweg kochten we iets om te eten en we reden weer richting Seoul Plaza. Het was er vrij verlaten en het leek wel of alles al gedaan was.

Anyang, South Korea

Anyang, South Korea

We bleven toch nog even hangen en na een tijdje startte er een optreden van een zanger die precies vooral bij oudere mensen populair was, maar hij was best goed. We bleven dus wat langer en zagen heel wat minder bekende groepen en artiesten, waaronder mijn favoriet: Untouchable. Helemaal op het einde kwam 비 inderdaad, maar hij kon helaas maar 1 liedje zingen. Hij doet nu zijn dienst in het leger, en ik denk dat vele van de mannelijke artiesten vandaag dat ook deden.

Performances at City Hall Plaza, Seoul

Na 비 was het evenement gedaan en we keerden terug naar huis. Het was erg tof om weer eens een gratis live-concert mee te maken.

Leave a Reply

