Vrij rustige week

Dinsdag 9 oktober. Vanaf deze dag tot 17 oktober heb ik niets bijgehouden van wat ik gedaan heb –de vorige dagen hield ik nog een soort dagboek bij- dus tot 17 oktober zal alles gebaseerd zijn op wat ik mij nog kan herinneren. Ik hoop dat ik mij nog zoveel mogelijk details kan herinneren!

Dus voor zover ik mij kan herinneren heb ik op dinsdag 9 oktober eigenlijk niets bijzonders gedaan. Het was de eerste dag dat ik kon skypen dus ik denk dat dat alles is dat ik die dag gedaan heb. Ik heb van deze dag geen foto’s en mijn facebookstatussen zeggen hier ook weinig over. Behalve naar school gaan heb ik dus niets bijzonders te doen gehad.

Woensdag 10 oktober. Ook die woensdag stak ik niet veel uit. Ik wandelde naar de buurt van Anyang Station, waar heel wat winkels blijken te zijn. Ik heb niets gekocht of ben nergens binnengegaan, alleen maar wat rondgegeken. Dan heb ik mij nog even op een bankje gezet beneden aan het appartement om wat te lezen.

Donderdag 11 oktober. Alweer een weinig boeiende dag achter de rug. Behalve dat ik voor de eerste keer heel mijn ontbijt op kreeg en ik vreemde medicatie toegediend kreeg tegen mijn verkoudheid was er weinig gaande die dag.

Vrijdag 12 oktober. Na school sprak ik met het Indonesische meisje af, het was haar laatste dag dus we gingen nog eens samen iets doen. We gingen naar het YG Entertainment gebouw (van BigBang, PSY, Tablo, …). Gewoon eens een kijkje nemen -en stiekem hopen een celeb te spotten. We hebben in de GS25 een drankje en een snack gekocht en namen buiten aan de tafeltjes plaats om wat rond te turen. We zag veel auto’s met verduisterde ramen af en aan rijden maar er zat niets bekends in. Helaas. Maar het gebouw is wel erg goed ontworpen, toffe architectuur! Ik denk dat ik er zeker nog eens een ‘terrasje’ ga doen. Ik was trouwens mijn SD-kaartje vergeten in mijn fototoestel te steken dus de foto die ik heb getrokken staat op mijn fototoestel zelf en ik heb mijn kabeltje niet mee! Dus ik moet terug voor een foto van het gebouw!

Daarna gingen we naar Naksam Mt., waar we eerst een eindje gewandeld hebben om dan ons af te vragen wat er beneden was. We gingen dus naar beneden en kwamen in smalle steegjes terecht waar op vele huiwen muurschilderingen waren aangebracht. Hier moet ik dus ook nog eens naartoe om foto’s te trekken want ik vond het er erg mooi en gezellig. En dan verdwaalden we… Maar we vonden een metrostation zonder de hulp van anderen. Wat is het toch handig als ge met twee zijt!

We zijn dan naar Sinchon gegaan, omdat er ‘s avonds een Global Party was op school waar ik met een klasgenoot had afgesproken. We aten bij McDo en aangezien ik gewoon ben van frieten te eten was ik dubbel zo snel klaar als mijn compaan! McDo frieten kunnen natuurlijk niet op tegen echte Belgische, maar daar zal ik toch nog 2,5 maanden zonder moeten leven… We bleven nog even in de McDo zitten want het was nog meer dan een uur voor de Global Party. Dan liepen we nog wat rond in Sinchon en keerden naar BestFriend om op de klasgenoot te wachten. Die nooit is komen opdagen! Dat is natuurlijk het nadeel als ge niet te bereiken zijt he. We hebben tot 19u30 gewacht en zijn dan naar de Party gegaan. Die stelde weinig voor, dus na 15 minuten gingen we al weer weg. Het was ook tijd om afscheid te nemen want de volgende dag vertrok het meisje weer naar Indonesie! Vaarwel!

Oh en toen ik van Anyang Station naar de bushalte wandelde heb ik de tweede buitenlander gezien op 11 dagen!

 

Leave a Reply

