Bijna thuis

Ik ben al een hele tijd aan het aftellen om naar huis te gaan, want ik ben nu niet bepaald waar ik mij goed voel. Ik kijk er naar uit om eindelijk weer thuis te zijn en ik heb beslist om -aangezien ik hier toch in feite maar weinig post over wat ik doe in Korea- van mijn blog een blog te maken zonder echt specifiek thema, gewoon met willekeurige onderwerpen.

Ik wil Belgisch eten!

Echte Belgische frieten. Met mayonaise natuurlijk!

Belgische chocolade (Callebaut). Een Sinterklaas, want een week na dat ik terug ben is het zijn verjaardag. Hoera, perfecte timing toch! ^_^

Mmmm Vermeiren speculaas!

En nog zo veel meer! Tuurlijk kan ik hier frieten eten. Maar die zijn niet Belgisch. Frieten zijn ‘uitgevonden’ in België, dus er zijn geen betere! En ja, chocolade vind ik hier ook wel. Niet alleen Belgische hoor, ook Toblerone en dat soort dingen. Maar ik zou mij blauw betalen als ik hier chocolade zou kopen! 3 tot 4 keer de prijs die ik in België betaal. Zelfs speculaas hebben ze hier, Lotus is zelfs in de ‘convenience stores’ (de kleine winkels die 24/7 open zijn, waar snacks en instant noodles en zo te koop zijn), maar ook hiervoor betaal je een erg hoge prijs! Er is hier veel Belgisch eten (en bier) te vinden, maar ik heb er echt zo veel geld niet voor over hoor. Wat ik nog vond? Wel hier alles wat ik tot nu toe in Seoul gezien heb van Belgische dingen!

Kort samengevat, wafels, chocolade en bier. En Smurfen. Dat is waar België voor bekend staat hier. De laatste foto trouwens, is gewoon een nachtmerrie. Een wafel met smeerkaas? Serieus? Menen ze dat? Wie eet er nu een Luikse wafel met smeerkaas (Philadelphia dan nog)? Ik heb het geproefd hoor, maar het was gewoon … niet te eten!

Ik weet ook al wat het eerste is dat ik ga doen als ik in België voet aan grond zet: frieten eten van het fritkot! Zonder zelfs maar thuis te stoppen. Dan huiswaarts voor een echte douche (ik heb hier in ongeveer 2 maanden nog geen echte douche kunnen nemen) en dan chocolade eten, ha! Lekkere zwarte chocolade. Cote d’or chocolade (ik prefereer Callebaut, maar ik weet dat we enkel Cote d’Or in huis hebben nu) En dan slapen! Slapen slapen slapen! En als ik wakker word maak ik brownietaart, yes! U zijt bij deze uitgenodigd om mijn befaamde brownietaart (het recept heb ik van mijn geliefde zuster trouwens) te eten! (de uitnodiging geldt natuurlijk enkel voor mensen die ik ken he ;)) Zo, dat is mijn plan voor de eerste 24u in België, klinkt goed toch?

10 days left!

2 thoughts on “Bijna thuis

  1. Beste Laura,

    Ik zal vrijdag 30/11/2012 aanwezig zijn voor een stukje Brownietaart, ik zal er wel pas na m’n werk kunnen omkomen, dus had ik graag al een stukje gereserveerd. 😀

    Je bent er bijna, je bent er bijna, maar nog niet helemaal!

    Like

    • Haha ik zei dat ik ga slapen slapen slapen en slapen, dus het kan goed zijn dat ik pas ‘s middags of zo wakker word. Dus geen nood, er zal nog brownietaart genoeg zijn! :p
      Jep, op dit moment ongeveer 250 uren… 😀

      Like

Leave a Reply

