Nieuw avontuur

Nog maar een maand terug van Seoul en ik ben al begonnen aan nieuwe plannen!

Vorige week boekte ik mijn ticket naar Fukuoka, Japan, ik verlaat Belgische bodem op 12 maart 2013 heel vroeg in de morgen! Mijn trein naar Charles de Gaulle vertrekt in Brussel om 7u05, aaargh zo vroeg!

Een paar dagen later heb ik mij geregistreerd voor lessen in een Japanse taalschool in Fukuoka; Genki Japanese Language and Culture School (in ‘t kort: GenkiJACS). Hier ga ik lessen 3 weken Japanse les volgen, vanaf maandag 18 maart.

Wanneer de taallessen er op zitten, ga ik ‘WWOOF‘en. In het kort: vrijwilligerswerk + verblijf bij een gastgezin. In ruil voor 6u per dag werken (ik denk 6 dagen per week), krijg je ‘kost en inwoon’. Je verblijft meestal bij de gastfamilie of je woont samen met andere WWOOFers. Je krijgt dus je verblijf en eten in ruil voor werk. Hiervoor betaal je slechts ongeveer 45 euro, de kost van een lidmaatschap van de (Japanse) organisatie voor 1 jaar. Je betaalt dus wel zelf je vervoer en eigen uitgaven. Naar mijn mening is dit een erg leuke manier om het ‘echte leven’ te zien en mee te maken. Ik ga voor het WWOOFen enkel in Kyushu (ter vergelijking: dit eiland is 1/6 groter dan België) blijven, om mijn reisafstanden (en dus ook kosten) te verminderen. Ik hoop dat, als ik dit leuk vind, ik dit nog in andere delen van Japan kan doen in de toekomst!

Zo, dat is het voor deze korte update tussen de foto’s door!

 

Leave a Reply

