Lente 2012 – Maart deel

Het vriest. -2°C op dit moment, maar eerder deze week daalde het kwik tot -12°C (of zelfs kouder?), wat vrij koud is. Tot vorige week hadden we temperaturen rond 10°C (sinds 10 december ongeveer), warm genoeg voor een lentegevoel dus, waardoor sommige bomen en planten al in bloei staan! Ik hoop dat ze de koude temperaturen overleven…

Maar nu naar de lente van vorig jaar! In maart ging ik naar Brugge, my favoriete stad in België. De voorbije jaren ben ik er zeker 10 keer geweest en ik hou nog steeds van rondkuieren in de smalle straatjes en tussen de historische/oude gebouwen.

Een riviertochtje in de binnenstad.

Het Minnewater en het begijnhof.

Vogels in het Minnewaterpark.

In het Minnewaterpark.

Vorige lente deed ik ook mijn stage, bij de Dienst voor Toerisme en Stadspromotie van mijn stad, Dendermonde. Toen ik onderweg was voor een taak zag ik de mooie kersenbloesems en kon het niet laten even een foto te nemen. Later werd de tweede foto gekozen voor het stadsmagazine, ik was zo trots!

Kersenbloesems, de Dender en de oude gebouwen van Dendermonde op de achtergrond.

The chosen one.

Nog enkele foto’s die ik nam tijdens mijn stage (in de volgende posts volgen nog wel enkele foto’s).

Een oud tolspel, waarin ik de highscore behaalde (niet echt de hoogste score mogelijk, maar de hoogste score tijdens mijn stage).

De Brusselse Forten, een overblijfsel van een verdedigingssysteem van de stad.

En nog een paar foto’s die ik nam op mijn weg naar huis, in het natuurgebied (het Baasroods Broek).

Het was de eerste keer dat ik dit wegje insloeg, het was er modderig en goed voor te mountainbiken, maar ik ben er toch door geraakt met mijn gewoon fietsje. 

Een beetje wildernis; riviertjes, omgevallen boomstronken, modder, …

Omdat ik voor april en mei nog vrij veel foto’s heb, zal ik mijn Lente 2012-foto’s in 3 delen opsplitsen. Tot de volgende!

Leave a Reply

