Lente 2012 – April deel

April is natuurlijk de maand waarin bloemen beginnen te bloeien, vooral mijn favoriete kersenbloesem! Helaas hebben we hier in het Belgenland niet zo veel kerselaars, maar we hebben toch de grootste Japanse tuin in Europa (in Hasselt).

Ik zou er een hele dag naar kunnen staren!

Een paar kersenbloesems in Dendermonde.

De buit met Pasen.

Toen we de Japanse tuin gingen bezoeken in Hasselt, gingen we ook nar de Abdij Van Herkenrode, een abdij met een grote bloemen- en kruidentuin. Het was een beetje vroeg in het jaar voor de meeste bloemen, maar toch zeker de moeite om eens te bezoeken.

Een houten pad over een moerassig veld.

Moerassig.

Een stervormige bloem.

Het weer was niet zo geweldig…

Leuke riviertjes in de tuin.

Mijn excuses voor de fout met de kaders hierboven! 🙂

 

Mooie architectuur, niet?

Het kersenbloesemfestival in de Japanse tuin.

Mooie bloemen.

Ik kijk al uit naar dit bloesemseizoen, ik mag het meemaken in het land van de kersenbloesems! ^^

De tuin heeft de meeste kerselaars in Europa, en als ik mij niet vergis ook de meeste verschillende soorten.

De irisbrug.

Ook in april deed ik mijn stage bij de toeristische dienst in Dendermonde, en een ochtend was het extreem mistig waardoor ik deze interessante foto kon nemen.

Het Justitiepaleis in Dendermonde, met de Dender.

En onderweg naar huis zag ik vaak fascinerende wolkenformaties.

Deze gebruikte ik voor de titelafbeelding van mijn blog.

Deze foto werd op dezelfde dag als de vorige genomen. Hoe wolken en het weer op zo weinig tijd helemaal kunnen veranderen.

Ziet iemand de schildpad?

Een van de oude spelen die we tijdens de stage speelden. Het is de bedoeling de hoefijzers rond de paaltje te gooien.

En het laatste voor april, voor de communie van mijn nichtje gingen we met de hele familie naar de Zoo van Antwerpen.

Stokstaartjes, de fotogeniekste beesten in de wereld. 😀

Kersenbloesems in de Zoo.

Alsof hij/zijn voor de foto poseerde.

Leave a Reply

