Eerste dagen in Japan

Ik zit serieus achter en ga dus in sneltempo even inhalen! Voorlopig heb ik nog niet al te veel spectaculairs gedaan, dus moeilijk zal dat niet zijn voor de drie voorbije dagen!

Zondag had ik afgesproken met iemand die ik hier in Fukuoka ken, Mina. We wisten niet goed waarheen dus nam ze mij mee naar een of ander gigantisch shopping center (zoals alle shopping centers hier, en ik kan u zeggen: het zijn er ontelbaar veel!). Het was rond 13u tegen dat we daar waren dus hebben we eerst geluncht.

Tonkatsu! (gepaneerd varkenslapje) En dan de side dishes: sesamzaadjes (inclusief een mortier en vijzel) om zelf te malen en in de tonkatsu-saus te doen; rijst; sla; miso-soep. Ook nog thee en water (die trouwens allebei gewoon bij de service horen en waar ge dus niet voor betaalt)

We liepen nog even rond in het shopping center en hebben purikura gedaan. Dat is een Japanse afleiding van Print Club, een soort van fotohokje waar ge een foto trekt (die op een speciale manier bewerkt is, een beetje naar het Aziatische schoonheidsideaal veronderstel ik: grote ogen, gladde huid, …) en dan in het hokje daarnaast kunt ge die dan bewerken. Dit is allemaal op tijd dus op weinig tijd doet ge dit allemaal wat soms hilarische resultaten kan hebben.

Hilarisch!

Hierna gingen we uit het shopping center en naar de hyaku en shoppu, de 100-yen shop. Daar kunt ge enorm veel dingen kopen voor maar 100 yen (80 eurocent ongeveer) of toch alleszins heel goedkoop maar toch vaak van goede kwaliteit. En daar vindt ge dus echt zowat alles!  Daarnaast was een supermarkt dus heb ik even snel een beetje voedselvoorraad binnengehaald, omdat ik de supermarkt hier in de buurt nog niet wist zijn.

Dan richting Dazaifu, waar een bekende schrijn staat, Tenmangu Shrine. Hier heb ik zelf geen foto’s van genomen, helaas! Ik was zo dom geweest mijn drinken mee te nemen en dat kon niet dicht dus ik kon mijn fototoestel niet gebruiken. Heel chique wel, echt spijtig dat ik zelf geen foto’s heb!

Aangezien we dan weer geen idee hadden waarheen, stelde Mina voor om naar haar thuis te gaan. Ze woont op het platteland, en daar zei ik dus geen neen tegen. Na een korte kennismaking met haar ouders -die amper Engels spreken- gingen we met haar hondje Roku wandelen. Hier enkele foto’s van de wandeling!

Kasuya, Fukuoka, Japan

 

Kasuya, Fukuoka, Japan

Een paar sakura (kersenbloesems) al in bloei!

Kasuya, Fukuoka, Japan

Kasuya, Fukuoka, Japan

Daarna werd ik door de ouders uitgenodigd om volgende keer sushi te komen eten. Ik zei dat ik dat eens wou PROBEREN, wedden dat ze veel te veel maken en ik dat niet lust! 😉 Ik kreeg ook nog een souvenir van de vader, die die ochtend al naar Nagasaki was geweest om foto’s te trekken van de zonsopgang! Dus ik kreeg een soort kreeftsnacks, verdacht veel zoals kroepoek maar een pak lekkerder!

Souvenir uit Nagasaki

We reden terug richting Fukuoka, deze keer naar Hakata Station (lees: gigantische department store met ergens binnenin een station, het was zelfs te ingewikkeld en te groot voor Mina). We liepen even rond, raakten half verdwaald en gingen op zoek naar eten. Moeilijke opdracht met zoveel keuzes! Uiteindelijk werd het een restaurant genaamd California, waar -logisch…- enkel Koreaanse muziek gespeeld werd. Het was een hamburgerrestaurant, en ik koos de hamburger met een spiegeleitje.

Hamburger met spiegelei, ‘frieten’, wat groenten en een dipsausje.

Na het eten gingen we nog even naar de wc en op weg naar daar werden we in het Engels aangesproken door een Japanse vrouw. Ze bleek eigenlijk mijn toekomst te willen lezen door handlezen, maar omdat ik geen problemen had in Japan vond ze het niet nodig, haha! En dan de wc… Ja ja, dat soort wc’s dat in ons Belgenland illegaal blijkt te zijn (dus bestelde een of andere BV die in Nederland… Scheire en de Schepping!).

Illegaal in Belgie!

Daarna was het weer huiswaarts!

Zo, de rest is voor morgen! Ik hoop dat ik snel mijn verslagen kan inhalen…

 

Leave a Reply

