School en schoolreis

Maandag had ik mijn eerste schooldag. Ik moest om 9u op school zijn, dus ik dacht ‘als ik om 8u vertrek, zal ik toch zeker wel op tijd zijn’. Maar dat was zonder de hevige regen en wind gerekend. Treinen hebben normaal bijna nooit vertraging in Japan, maar maandag liep alles fout. De trein heeft er bijna een half uur over gedaan, in plaats van 12 minuten of zoiets. Dan moest ik nog de weg zoeken naar de school, achteraf gezien was het simpeler dan gedacht maar op dat moment was het verschrikkelijk. Ik was al helemaal doorweekt van de 500 meter naar het station, en ik kon mij niet orienteren. Dus ik kwam een kwartier te laat toe op school, maar bleek gelukkig niet de enige te zijn.

Eens aangekomen op school, trok ik slippers aan en begon ik aan mijn level check test. Ik kwam in de beginnersgroep terecht, die aan hun derde week toe waren, dus veel had ik niet gemist. In mijn klas: 2 Duitsers, een Quebecois, een Engelse, een Koreaan en 2 personen die amper naar de les komen -waarvan ik er ondertussen maar 1 van gezien heb. Veel meer ga ik niet vertellen over de eerste schooldagen, want ten eerste ben ik al een deel vergeten en ten tweede heb ik al meer dan een week in te halen op mijn blog, dus enkele foto’s…

Great food!

In een typisch Japanse eetgelegenheid.

Haha, dat was alles voor die eerste twee dagen. Op woensdag gingen we op ‘schoolreis’. Het was een feestdag, dus de lessen gingen niet door maar in de plaats werd dus een trip georganiseerd. We gingen eerst naar Mt. Aso, maar die was helaas niet te zien door de dichte mist.

Daar zou dus een vrij grote berg te zien moeten zijn…

Na ons bezoek aan deze onzichtbare berg, reden we naar Suizen-ji Koen, een supermooie Japanse tuin.

Schoon he!

Prachtig.

Met tempel natuurlijk.

 

En natuurlijk kersenbloesems!

 

En dan gingen we verder naar Kumamoto, om Kumamoto Castle te bezoeken. Impressionant!

 

Kumamoto Castle

Daarna keerden we terug naar school en gingen met een tiental mensen nog iets eten. Daarna was het tijd voor karaoke met de meisjes! En zo, dat was heel snel en heel kort onze trip naar Mt. Aso, Suizen-ji Koen en Kumamoto Jyou. Sorry dat het een beetje kort en rap rap is, maar mijn dagen zijn zo druk dat ik amper nog tijd vind om iets te posten! Hopelijk kan ik deze week nog de rest van vorige week posten!

 

Leave a Reply

