Trip naar Seoul – deel II

Het is even geleden sinds mijn laatste post, steek het op klierkoorts, een examen Frans en 10 dagen gevuld met buitenlandse vriendenbezoeken.

Bij deze deel II van de trip naar Seoul, die ik met een Canadese vriendin deed. Waar eindigde mijn vorige post ook weer? Juist, we bezochten een kasteel, ik zag een oude vriendin terug en we gingen naar Insadong en Myeongdong. Van daar gingen we verder naar Banpo Rainbow Fountain Bridge per ongelofelijk dure taxi. Ik heb meer dan honderd foto’s getrokken van de brug ‘in actie’, maar die kan ik hier natuurlijk niet allemaal zetten. Een selectie van de beter foto’s dus:

Banpo Rainbow Fountain Bridge.

Banpo Rainbow Fountain Bridge.

Banpo Rainbow Fountain Bridge en Namsan / N Seoul Tower op de achtergrond.

Skyline naast de brug met Namsan / N Seoul Tower op de achtergrond.

Nadat we de brug in actie zagen, keerden we snel terug naar Hongdae, waar ons hostel zich bevond, en genoten van de vele straatartiesten.

Dansers in Hongdae.

Een zanger en een drummer in Hongdae.

Nog een solozanger in Hongdae.

Dan naar het hostel om te slapen. Vroeg in de morgen wou de Canadese vriendin naar een soort spa gaan, dus doodle ik wat rond in de stille en verlaten straten van Hongdae, dat enkele uren ervoor nog zo levendig was.

Hoe vredig!  Dezelfde plaats als waar ik de foto’s nam de vorige nacht.

The city that never sleeps … slaapt.

Levenloos ‘s morgens.

Hier bevinden zich een pak kleine klerenwinkeltjes en in de namiddag kan je er over de koppen lopen.

Oh en nog een ‘plezant’ feit bij de foto hierboven: op die linkse hoek werd ik aangesproken door een Koreaanse jongeman die mij maar niet gerust wou laten (‘t is niet dat ik lastig gevallen werd). Uiteindelijk zegde ik toe om koffie te gaan drinken (hij heeft niet eens getrakteerd, pfoe!), plots bleek hij een vriend uitgenodigd te hebben, ze spraken allebei enorm beperkt Engels (vertaalden alle zinnen letterlijk met een app op hun smart phone, die ze dan ook nog niet eens konden uitspreken dus lieten ze mij zelf maar dat onsamenhangend gebrabbel lezen) en plots flapt meneer eruit dat hij met mij wil trouwen! Haha, had zijn Engels beter geweest … (hij was rijk 😉 )

Vuil.

Wilekeurig.

Dan hop naar onze laatste stop voor we naar de luchthaven vertrokken, nabij de volgende metrostop. De Canadese vriendin is een grote fan van Koreaanse pop muziek (zoals Gangnam Style, maar dan meer ‘pop’) en ik had haar gezegd dat ik een van de entertainmentgebouwen wist zijn. Ik heb het over het YG Entertainment Building, voor zij die weten van K-pop. Helaas hebben we geen beroemde (of opkomende) talenten kunnen spotten, maar op een of andere manier gaf het toch een speciaal gevoel om enkele meters verder, aan de andere kant van de straat op het terras van de lokale ‘convenience store’ van ons fruitsapje te zitten drinken, zo dicht bij wereldberoemde sterren.

YG Entertainment.

We raakten snel op de luchthaven en konden op tijd op het vliegtuig.

Tot later, South Korea!

Of … dat dachten we maar! Na 45 minuten op een vrij warm vliegtuig te zitten, wachtend, leidde de crew ons terug de terminal in. Problemen met de motor, Alles was nogal onduidelijk voor ons, aangezien de crew amper Engels sprak, maar we kregen maaltijdtickets en het uur waarop we terug werden verwacht was duidelijk genoeg, dus gingen wij op zoek naar avondeten.

HEERLIJK luchthavenvoedsel. En goedkoop!

En dan, meer dan een uur later (we hadden al in Fukuoka moeten zijn, waar we onze vrienden al hadden moeten ontmoeten die we niet konden contacteren tenzij we deftige grati wi-fi vonden…) gingen we aan boord van een nieuw vliegtuig. We denken dat het helemaal van Fukuoka of van thuisbasis Jeju gekomen was.

Bye Bye, South Korea! (tweede poging)

En dan laat ik u nog wat mooi Konglish, gevonden op de luchthaven:

Liquids can not enter with!

Next week: Kitakyushu and a ferry to Kobe!

Leave a Reply

